ترانه ی باران

به نام آنکه عشق را آفرید و خود معشوق برتر است

ترانه ی باران

به نام آنکه عشق را آفرید و خود معشوق برتر است

کوچه




بی تو مهتاب شبی از آن کوچه گذشتم،

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم،

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم،

شدم آن عاشق دیوانه که بودم،

در نهان خانه ی جانم گل یاد تو درخشید.

باغ صد خاطره خندید،

عطر صد خاطره پیچید:

یادم آمد که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم.

پرگوشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم.

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم.

تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه محو تماشای نگاهت.

آسمان صاف و شب آرام.

...

یادم آید تو به من گفتی: از این عشق حذر کن!

لحظه ای چند بر این آب نظر کن!

آب، آیئنه عشق گذران است،

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است!

باش فردا که دلت با دگران است!

تا فراموش کنی، چندی ازین شهر سفر کن!

با تو گفتم حذر از عشق؟ ندانم

سفر از پیش تو؟ هرگز نتوانم

روز اول که دل من به تمنای تو پرزد

چون کبوتر لب بام تو نشستم

تو به من سنگ زدی! من نه رمیدم نه گسستم.

باز گفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم!

تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم!

حذر از عشق ندانم. سفر از پیش تو هرگز نتوانم، نتوانم!

...

یادم آید که دگر از تو جوابی نشیندم.

پای در دامن اندوه کشیدم.

نگسستم، نرمیدم...

رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم!

نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم!

نه کنی از آن کوچه گذر هم!...

بی تو اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم...

فریدون مشیری

 
نظرات 7 + ارسال نظر
میثم ومهسا دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:06 ب.ظ

سلام خوشحال می شویم که به ماسر بزنی ونظر بدی در ضمن وب خیلیییییی با حالی داری .
میثم:
MEYSAM79.BLOGFA.COM
مهسا:
TARANOMEBARAN71.BLOGFA.COM

VpnServ دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:51 ب.ظ http://www.1.vpnserv.biz

این اتصال از هر نقطه دنیا، موقعیت مکانی شما را به کشور آمریکا تغییر می دهد و شما در شبکه اینترنت یک کاربر آمریکایی شناخته می شوید ، شما پس از اتصال به این سرویس ، در زمان باز کردن وب سایت، درخواست شما به سرور ما ارسال شده و از این سرور دریافت می شوید و به دلیل اینکه سرور ما در کشور آمریکا واقع است ، بدون هیچ فیلترینگ می توانید از سرویس سایتهای فیلتر شده استفاده نمائید

Manijeh Askvyy دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:07 ب.ظ http://manijehaskvyy.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول وبلاگ:
همکاران عزیز، وبلاگ با مقاله تقابل اینترناسیونالیسم با ناسیونالیسم در ایران به روز گردیده شده است0 وبلاگ رسمی سازمان رهروان بابک خرمدین در جهت مبارزه با مارکسیسم که دشمن قسم خورده ایران: http://babake23.blogfa.com/ توسط عوامل نفوذی مارکسیسم در جمهوری اسلامی فیلتر شد0 این احزاب و سازمانهای مارکسیستی برای تجزیه و نابودی و روی در روی قرار دادن اقوام ایران که منجر به جنگ داخلی می گردد و نابودی اقتصاد ملی که منجر به بیکاری و فقر و فحشاء و نابودی فرهنگ و هویت ایرانی و در اختیار قرار دادن بازار مصرف داخلی بدست کشورهای صنعتی که عاملی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای آنها در بر دارد و خدمت به بیگانگان و غارت سرمایه و منابع طبیعی ایران بدست بیگانگان به هر کاری دست می زنند و این فکر غلط دهکده جهانی را در جامعه ترویج می کنند که خوشبختی و سعادت و رفاه اجتماعی و آزادی بیان وعقیده با نابودی کشور ایران بدست خواهد آمد0 تنها راه سعادت و خوشبختی و رفاه و آزادی بیان در شعار استقلال ـ آزادی ـ جمهوری اسلامی بدست می آید0 استقلال به معنای قطع وابستگی صنعت و کشاورزی به بیگانگان و گرایش و تقویت ملی گرائی ایران ـ آزادی به معنای هر شهروند ایرانی حق دارد عقاید خود را بدون ترس نیروی انتظامی بیان کند آن هم در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی که با خون شهدایش آبیاری گردید محقق شد0 از نقدهای خوبتان دریغ نورزید با تشکر همکار شما منیژه اسکوئی
http://manijehaskvyy.blogsky.com/:

آرامش دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://dearmina.persianblog.ir

صدای باران
ترانه باران
یاقوش سه سی
همشون بوی تازگی میدن
بوی سبزه
بوی نم
بوی بارون
من آهنگهای ترکی رو دوست دارم هر چند زیاد متوجه نمیشم ولی سوز آهنگهاشو و صداقت گفته هاشو دوست دارم
ممنون از اینکه لینکم کردی
بدون اینکه بدونم
وبلاگت قشنگه
آرامش بخشه
بهم سر بزن و نظرت رو در مورد پستهام بگو

ائلمان یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:01 ب.ظ

سلام
موفق باشی

آرامش دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام آیناز جان
با افتخار لینک شدی

سبحان سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:15 ق.ظ http://sobhan454h.persianblog.ir

سلام
[گل][گل]
اگر کسی را نداشتی که به او بیندیشی،به آسمان بیندیش،چون در آنجا کسی هست که به تو بیندیشد
[گل]
پیروز و سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد